søndag 23. januar 2011

Englevakt

På enkelte områder er det bare å innrømme at jeg ligner på mamma'n min. Vi har begge engledilla. Og gjennom årene er det mange som har sneket seg inn i huset.

Dette er to av de eldste. Lysengelen stod alltid på nattbordet når jeg var liten og besøkte mormor og morfar. En gang etter at jeg var blitt voksen fikk jeg den med meg, og nå er det en av mine største skatter. Dessverre virker ikke lyset lenger, men jeg har store planer om å prøve å finne noen som kan fikse den for meg (noen som vet råd?).
Den andre lille engelen erstattet en juleengel som gikk i knas og er blitt like kjær som forgjengeren. Gradvis har den endt opp som helårsengel.

 Som dere ser har de første englene fått mange venner etterhvert.

Denne fikk jeg av mamma for et par år siden. Hun hadde brukt store deler av høsten til å sy Tilda-engler til meg og mine to søstre. Frisyren og fargene er valgt spesielt til meg og i den røde vesken har den frø som skal plantes ut i hagen.

Sist ankommet er kjøkkenengelen fra Willow Tree. Den fikk jeg av en god venninne til jul, og den vekker minner om sene kvelder med utallige kanner te og skravling om alt mellom himmel og jord.

Som sagt er dette bare noen få av englene som passer på rundt i huset. Hver med sin historie. Kanskje får dere møte flere ved en senere anledning.

Nyt søndagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...