lørdag 5. mai 2012

Å hage


For ikke lenge siden leste jeg en artikkel hvor ordet hage ble brukt som et verb. Syns det var så fint, at det har jeg rett og slett tenkt å stjele. Så i dag har jeg altså vært ute og haget litt.

Magen tillater ikke all verdens krumspring for tiden, men litt småpusling for å få bort det siste av rusk og rask etter vinteren går bra. Og så er det så deilig når alle de fantastiske vårblomstene kommer til sin rett!



Tulipanene jeg plantet i høst står i full blomst. Det samme gjør perleblomstene. Til og med skje, kniv og gaffel (noen som vet det virkelige navnet på denne?) og forglemmegei, som jeg egentlig forbinder med midtsommer, har bestemt seg for å blomstre i begynnelsen av mai.

Nå som flamingoen har fått et nytt lag med rosa spraylakk kan den også stå og flotte seg i bedet igjen.


Det aller beste er uansett å sette seg ned i godstolen etter at jobben er gjort og nyte den vårklare hagen!

1 kommentar:

  1. Det er ingen ting som er så herlig som å hage litt! Kjenne jord under neglene og se på alt som vokser og gror.

    Kjempe fin blomstring det er hos deg! Nyt dagene videre i hagen din! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...