tirsdag 21. september 2010

Det var her det startet...

Som flere sikkert har lagt merke til er jeg veldig glad i å gå på kafé. Her kan jeg sitte i timevis og skravle med gode venner, eller sette meg helt alene med en god bok eller et blad. Det finnes så mange hyggelige steder hvor man får kjøpt en kopp kaffe og deilige kaker, og alle har de sin stil som bidrar til den gode atmosfæren.
katrine
Jeg har allerede vist dere noen av dem, og flere blir det nok, men her er altså den aller første. Kafe Kafka i Bodø, hvor jeg tilbragte ettermiddager og kvelder over et slag sjakk eller TP mens jeg lærte meg å drikke kaffe.

Lokalet er egentlig ganske stort, men har likevel en varm og god atmosfære, med mange små border og myke, deilige sofaer. Kjelleren er også verd et besøk. Her hang det i flere år en klessnor, komplett med vask til tørk, men den var borte sist jeg var innom. Likevel har de klart å beholde den litt eksentriske stilen.

Syns Kafkas beskrivelse av en kafé er så fin!

Sist, men ikke minst, var det her jeg satte meg ned (flere år senere) for å bla i mitt aller første bryllupsmagasin med flunka ny, skinnende forlovelsesring på fingeren. Og skaper ikke det gode minner, så vet ikke jeg ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...