torsdag 3. november 2011

Memory Lane


Ser dere vinduet øverst til høyre i den lyse murbygningen? Innenfor det vinduet befinner mitt aller første hjem seg. Eller, mitt første hjem uten mamma og pappa da. 


19 år gamle flyttet jeg og min beste venninne inn i en toroms midt i Skien sentrum. Ikke lenge etter fikk venninnen min kjæreste og flyttet vel i praksis ut, men offisielt delte vi dette krypinnet i ett år.


Vi jobbet begge i TA (Telemarksavisa) og som dere kanskje ser bodde vi i tøffelavstand til jobben.


Mange gode minner er forbundet med den lille leiligheten bak vinduet i tredje etasje. Min første sofa (en stygg brun sak kjøpt på Fretex for 400 kroner), naiviteten ved å tenke at ett soverom er nok for to jenter, vafler og kakao med huset fullt i seine nattetimer, besøk av lillesøster som syntes det var helt topp med en "voksen" søster med egen leilighet...

Etterhvert ble leiligheten byttet ut med en annen i Bodø sentrum, sofaen ble oppgradert til en solid 80-tallssak fra hytta og jeg fikk meg endelig eget kjøleskap. Men minnene fra Telemarksgata tar jeg vare på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...