fredag 11. juni 2010

En liten skatt

Jeg er kjent som en ekte skrotnisse. Med ujevne mellomrom tar jeg turen innom byens bruktbutikker for å se om det er dukket opp noen nye skatter. Til min store glede blir de fler og fler og har også lengre åpningstider, noe jeg tolker som et tegn på at også andre enn meg tenker gjenbruk framfor nytt.
På gårsdagens runde kom jeg over denne:




En stor matboks med håndtak!
Jeg er nemlig veldig enig med Knutsen og Ludvigsens matpakkespisevise:
"Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat"
Likevel prøver jeg å fylle matboksen med mer fristende ting enn brødskiver, noe som resulterer i et volum som vanskelig lar seg lure ned i en vanlig håndveske. Etter flere vandreturer gjennom byen med et monster av en plastboks har jeg gått litt lei. Men med denne flotte saken skal jeg stolt sprade gjennom gatene med nisteboksen dinglende i hånda til allmen beskuelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...