tirsdag 5. juli 2011

Vann



Det er et eller annet med vann. Uansett hvor i verden min kjære og jeg er ute og reiser ender vi alltid med å oppsøke vannet. Elver, kanaler, sjøer, havet, en fontene... Det er nesten så vi stopper opp og beundrer en liten sølepytt hvis vi kommer over den. Men så er det jo flott også da. Som her, fra kanalen i Manchester. Området rundt er slitent og møkkete, men midt i miksen av mer eller mindre velholdte bygg og parkeringshus dukker plutselig kanalen opp som en liten oase.




Kanskje ikke så rart at dette er blitt vår favoritt blant Manchesters bydeler. Den lille gaten langs kanalen i "Gay village" har små kafeer og puber for enhver smak. Et perfekt sted for å slappe av i skyggen med en cappucino og se på livet. Og så ligger det rett ved Manchester Picadilly, hvis man har en halvtime før toget går.



Håper ikke du er lei av Manchester enda. Har et par innlegg til jeg har lyst til å dele med dere før jeg gir meg. Det er alltid deilig å drømme seg bort litt vel? For de av oss som ikke har ferie helt enda...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...