mandag 31. oktober 2011

Julekalender

Kanskje litt tidlig. På den annen side kan det være greit å få noen idéer til årets julekalender alt nå. Den skal tross alt være ferdig til 1. desember, ikke 24. Så her er noen kalenderidéer fra meg til deg. Enjoy!


I fjor fikk min kjære kaffekalender til å ha på jobb. 24 porsjonsposer kaffe, litt gavebånd, nummerhjerter fra Nille og vips, så var to norgesglass fylt med kaffekos. Han ble glad, og jeg trengte ikke bruke allverdens tid på den.


Småsøstrene og ei venninne fikk denne varianten. Samme prinsipp som kaffekalenderen, men siden alle er veldig glad i te ble kaffen byttet ut med teposer. Kanskje den må gjentas? Kalenderen fikk hvert fall veldig god mottakelse hos alle tre.

Ellers er dette noen av julekalenderne jeg har laget og fått opp gjennom årene:

Øl-kalender
Til mannen så klart, 24 flasker, eventuelt spedd på med litt peanøtter og annet snacks innimellom

Julekrybbe
Stallen pakkes inn til 1. desember, så følger 23 figurer. Min fant jeg billig på Europris en gang i tia.

Jeg er glad i deg fordi...
Også til min kjære. 24 små kort med 24 grunner til at jeg er glad i ham.

Fotokalender
"Gjør det selv"-kalender fra bokhandelen, 12 fotografier med motiver fra året som gikk. Fyll inn hullene med andre små gaver, gavekort på tur i skogen eller lignende.

Kalender med hilsener
Denne fikk jeg av mamma det ene året jeg studerte i England. Hun hadde samlet inn hilsener fra venner og kjente og lagt dem i rekkefølge i en hjemmesydd pose. Så hver dag i desember kunne jeg kose meg med en hyggelig hilsen fra noen jeg er glad i. Det tror jeg faktisk er den fineste kalenderen jeg har fått!

I år har min kjære hintet om at han skal lage kalender til meg. Så da er det bare å vente i spenning...

2 kommentarer:

  1. Her var det mange fine eksempler du! Og så mye koseligere enn de med dyre ting. Knaksje jeg skal lage noe til mannen..

    SvarSlett
  2. Så mye kreativt. Mange lager dyre julekalendre, men her var d jo mange gode ideer. Og noen av de som d ligger mest kjærlighet bak, var jo nesten gratis=) Takk for noen gode ideer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...