søndag 23. oktober 2011

Skjulte skatter


Et helt år bodde jeg i Skien. Ikke én gang i løpet av det året gikk jeg tur nede ved elva. Den gangen var det betraktelig mer slitent i området enn det er nå, men det er uansett gøy å oppdage nye sider ved byer du trodde du kjente.


Jeg ventet for eksempel ikke å finne en havfrue på toppen av laksetrappa ved Klosterfossen. Men der var den!


Ved siden av havfruen lager naturen sin egen kunst.


Flere skulpturer av damer har det også dukket opp rundt starten av Telemarkskanalen. Mannen og jeg har kanskje forskjellig oppfatning av hvorfor de pynter opp, men pynter opp gjør de.

Det er blitt noen år siden sist jeg gikk tur i Skien sentrum. Forhåpentligvis blir det ikke altfor lenge til neste gang. Vi liker byen. Og hvem vet, kanskje blir det hjembyen min igjen en gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...