søndag 16. september 2012

Gode hjelpere



Jeg elsker lavendel. Den ser flott ut, lukter godt og kommer tilbake år etter år. Derfor blei jeg litt ivrig og handlet inn lavendelplanter til hagen før bedet var klart. Ikke lurt, når man plutselig blir syk og plantene blir stående i potta flere uker i stedet for å komme i jorda.



Heldigvis har jeg en god hjelper som dukker opp i akkurat den typen situasjoner. Mamma er nemlig like hagegal som meg. Så en ettermiddag vi hadde besøk var plutselig bedet fiksa likevel. Og siden vi akkurat hadde fått den flotte barselgaven (epletreet som du kan lese om her), tok pappa affære og fikk planta det.

Ikke farlig å havne litt bakpå når vi har så gode hjelpere!

...

Bildet nederst til høyre viser hvordan bedet så ut da vi flytta inn. Det har heldigvis skjedd litt siden den gangen...

1 kommentar:

  1. Det er viktig å ha gode hjelpere når en ikke strekker til selv ;) Lavendel er en utrolig flott plante, og den har jeg i et bed selv. Jeg tenker hvert år at jeg må ta stiklinger slik at jeg får flere av dem. De dufter nydelig og er så vakre med sine blå blomster!
    Ønsker deg god bedring!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...