torsdag 5. mai 2011

Litt grønne fingre har jeg likevel...


Forrige innlegg var kanskje litt vel grått og trist. Derfor får dere i dag en liten sightseeing i blomsterbedet. Her spirer og gror det uten at jeg har gjort noe som helst annet enn å rydde vekk gammelt løv og luke litt. 



Etter opprydningen jeg hadde i fjor er mye av løkblomstene forsvunnet (memo til meg: husk å sette løk til høsten), men perleblomstene spratt opp helt av seg selv. Takløken som jeg fikk av mamma har også overlevd vinteren, så da gjenstår det å se om den sprer seg fint langs kanten.


Denne planta fikk jeg reddet fra det "gamle" bedet. Den får nydelige, gule blomster. Noen som vet hva den heter?


Farmor hadde alltid masse akeleier i hagen. Derfor er det ekstra stas at det ser ut som de trives hos meg også. Håpet er å få bedet fullt av "farmorblomster" etterhvert.


Tror dere ikke valmuen har fått fine knopper alt. Gleder meg til de springer ut! Og så er det så koselig at hvitveisen dukker opp langs kanten. Den skaper skikkelig deilig vårstemning.



Den spede begynnelsen på blomsterbedet etter opprydningen var et av mine første innlegg. Det kan dere lese her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...