torsdag 17. januar 2013

Enda en favoritt


Jeg fortsetter kaférunden min jeg.


Denne gangen har jeg vært på doble Espresso, som ligger i gamle "Nordentorget" like ved Jimmy's i Porsgrunn. 

Her er det etter hvert blitt mange besøk. Dette er nemlig en av to steder i Porsgrunn som tilbyr soyakaffe (tips meg gjerne hvis jeg tar feil). Og når de jeg går mest på kafé med ikke tåler vanlig melk, ja da havner vi ofte her.



Men det er ikke bare på grunn av soyakaffen vi går hit. De har mye god mat, og er dermed et perfekt sted å ta lunsjen. Bagels, lunsjvafler, tapas... Og så har de mange deilige kaker. Ikke så mye er både gluten- og melkefritt, men spør du pent er det ikke noe problem å nyte medbrakt (forutsatt at du ikke tåler det du får kjøpt selvfølgelig).

Kaféen har koselige små border inne og en trivelig uteservering. Som så mange andre steder kan denne dessverre bli litt røykfylt (hva med å ha en egen seksjon uten askebeger?), men ellers er det veldig fint å sitte her på en solfylt formiddag. 

Stort sett er det plass til vogna også, noe som er blitt viktig for meg det siste halvåret. Jeg vil helst ikke være i veien, og spør stort sett om det er greit å ta vogna inn, men syns det er vanskelig å sette fra meg tulla ute på gata. Et lite dilemma det der. Hva gjør dere andre småbarnsmødre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...