mandag 2. mai 2011

En titt inn i stua


I går fikk dere se blogghjørnet mitt. I dag tenkte jeg dere kunne få en liten titt inn i resten av stua. Nesten litt skummelt å vise dere rommet vi bruker mest i hele huset. Det blir straks litt mer personlig.

Mesteparten av det som finnes her er brukt eller redesign av ting jeg hadde fra før. Vitrineskapet i bakgrunnen var det første møbelet jeg kjøpte. På nittitallet var det skikkelig stas med vitrineskap i lys furu. For et par år siden var jeg derimot drittlei hele skapet og hadde tenkt å kaste det. Men det fikk en siste sjanse etter en runde med brun beis og nå er jeg kjempefornøyd.

Skjenken tv står på fant jeg sammen med den grønne stolenFretex i Skien (har en sofa i samme stil, men den er foreløbig lagret i påvente av større plass). Bordet fikk jeg av en kompis. Det var et skikkelig festbord, med ringer etter glass og ølflasker, men etter en skikkelig rundvask og et par strøk med beis blei det fint.


Lysekrona har vi fått av svigermor. Lampeskjermene er et ganske nytt påfunn, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns. Det er mulig de forsvinner igjen, men først skal jeg "kjenne litt" på dem. Hva syns dere?


Jeg er så utrolig glad i denne stolen. Og sofaen som hører til. Stua er egentlig litt for liten til å ha den framme, men jeg klarer ikke sette den vekk. Og den kommer alltid godt med når vi har gjester.


Og så var det denne kroken da. Plassen er ikke stor mellom trappa og døra til kjøkkenet, men skatollet fikk akkurat plass. Puffen er egentlig et syskrin, og kurven med håndarbeid har dere jo sett før.

Trappa til andre etasje har vi forresten tenkt å male i samme gråtone som listene i resten av huset. Men det får vente til vi har fullført alle de halvferdige prosjektene som venter rundt omkring.

2 kommentarer:

  1. Syns det var fint med de lampeskjermene jeg, spesielt at de var litt forskjellige, men matchende..
    Og grønnfargen i stuen liker jeg også :-) Hadde puter, tepper og alt tilbehør i oliven og skittengrønt i det forrige huset vårt, men syns ikke det passet så godt i huset vi har nå..

    SvarSlett
  2. Bloggekroken så kjempekoselig ut, og resten av stua med! Jeg digget den lysekrona jeg:D Artig og sprelsk!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...