torsdag 28. juli 2011

Brukt i Brevik: Frelsesarmeens bruktmarked


Beliggenheten alene er nesten nok til å  gjøre Frelsesarmeens bruktmarked til min absolutte favoritt blant bruktbutikkene i Brevik. Men selvfølgelig er det flere grunner. Butikken er relativt godt organisert, jeg finner nesten alltid noe jeg bare MÅ ha her óg det er mulig å gjøre en skikkelig god handel. Prisene har nemlig ikke tatt helt av, noe de har gjort enkelte andre steder etter at brukt ble "in". Her er litt av utvalget fra sist jeg var innom.


Heklede puter med bestemorsruter


Grønne glassvaser og matchende sommertallerkner. Vasene ble med hjem, men tallerknene var der fortsatt da jeg gikk.



Mye rart til kjøkkenet. Glassene er pent sortert i serier, og på den andre siden av butikken står det mye fint gammelt porselensservise.


De gamle termosene på toppen av hylla vekker gode barndomsminner, men jeg klarte såvidt å gå fra dem. Det er begrenset hvor mange termoser to personer har bruk for...

Som dere skjønner lot jeg det bli igjen litt til dere andre. Så er du i grenlandsområdet er det vel verdt å ta turen innom Brevik. Send mannen på Diplomaten med penger til is, så får du litt ekstra god tid til skattejakten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...